czwartek, 13 sierpnia 2015

Columna vertebralis

Dzień dobry ! 
IMG_0342.JPG
Chciałam dziś poruszyć temat pewnego problemu, dosyć popularny, ponieważ wyczytałam na różnych internetowych forach że problem, jaki chcę dzisiaj opisać, dotyka około 80-90 % młodzieży, według statystyk, problem ten, występuje u 30% niemowląt i dzieci i u 80% nastolatków. 13% przypadków wymaga noszenia gorsetów ortopedycznych lub operacji. Wiecie o czym mowa? - skolioza -"ten problem", który dotyczy także mnie.

Skolioza (łac. Scoliosis, z gr. skoliós – krzywy) – skrzywienie kręgosłupa, zwane często "bocznym skrzywieniem kręgosłupa". Wbrew tej nazwie, skolioza nie jest jedynie bocznym skrzywieniem, a trójpłaszczyznowym. -Ot gotowa definicja z wikipedii. 

Tak wyglądał mój kręgosłup tuż przed operacją, w listopadzie prawie trzy lata temu. No właśnie, jak podają statystyki, jestem w grupie tych 13% przypadków bo i nosiłam gorsety ortopedyczne i miałam operację.
Bardzo chciałabym pokazać wam zdjęcie po operacji, ale płyta nie chce się odtworzyć. 
W każdym bądź razie, na plecach od łopatek po kość ogonową mam bliznę po rozcięciu. Operacja skoliozy polega na wyprostowaniu kości do granic możliwości i wstawieniu metalowej drabinki, która za zadanie ma utrzymać kości na właściwym miejscu.

Cieszę się, że miałam operację, pomimo tego że był to niesamowity ból ciągnący się prawie miesiąc. W moim przypadku było tak, że kręgosłup nie przechylał się w bok, tylko kręcił wokół własnej osi. Nie leczony operacyjnie mógł zacisnąć, w mojej klatce piersiowej, serce i płuca.


Nigdy nie miałam kompleksów z powodu tego, że jestem krzywa bo to widać i zawsze widać było. Na plecach miałam odkąd pamiętam małego garba a i teraz nie jestem do końca prosta, bo moja prawa strona pleców jest zapadnięta. Nie liczy się dla mnie tak naprawdę wygląd. Wiem, że los mógł okazać się okrutniejszy tymczasem koślawo bo koślawo ale mogę znów biegać. Wiem, że wielu rzeczy w życiu nie zrobię, wiele marzeń mi się z tego powodu nie spełni, ale jestem najszczęśliwszą osobą na świecie, gdy wiem że mogę żyć.
IMG_0355.JPG
IMG_0347.JPG
IMG_0353.JPG
IMG_0354.JPG
Tak jak obiecałam. To blogi, które spełniły warunek w poprzednim poście. Polecam zajrzeć, każdy jest inny, wyjątkowy i autorzy- mają wielkie serduszko.
fashionelja.blogspot.com  versjada.blogspot.com  nutellaax.blogspot.com  oliwia-estera-blog.blogspot.com ann-soul.blogspot.com  blog-estery.blogspot.com  zuzu-zuzannaxx.blogspot.com  
kraniec-teczy.blogspot.com  photo-andyou.blogspot.com  nellanellstyle.blogspot.com  what-suprosie.blogspot.com  nastriala.blogspot.com  minnority.blogspot.com stylowana100latka.blogspot.com  enyolif.blogspot.com  carolinecupcakecc.blogspot.com
juustynaaa.blogspot.com  ola-banaczyk.blogspot.com  yudemere.blogspot.com juustynaaa.blogspot.com


♥ ♥ ♥ Zapraszam tu: ♥ ♥ 
Kocham was czytelnicy 

114 komentarzy:

  1. Scoliosis is common in children & teenagers too in Greece.
    Hope you are Ok now :)

    http://beautyfollower.blogspot.gr/

    OdpowiedzUsuń
  2. I'm really loving your outfit! you look great in it!

    NEW POST http://www.tomntins.com/2015/08/human-hair-cc-hair-extensions.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam lordozę. moja kolezanka nosi gorset i widze, ze meczy sie z tym - chcialaby zalozyc jakies dopasowane ubrania a srednio moze. I masz rację to problem wielu ludzi, przez to ze nie szanujemy sibeie - nosimy zbyt ciezkie rzeczy, pracujemy w neweygodnych pozycjach. + ładne zdjęcia

    nataliapfotografia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też mam skoliozw na szczęście nie jest aż tak bardzo rozwinięta, ponieważ już od dziecka podejmuje kroki żeby ją zapobiec ;) bardzo zyciowo to wszystko opisałaś, gratuluje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja mam niestabilność kręgów szyjnych przez położną, która mnie wyciągała. Najważniejsze, że jest już po operacji. Dla mnie też nie liczy się wygląd. Również miałam wadę zgryzu i nie wiem czy wiesz, że to ma związek z kręgosłupem ;x. Teraz noszę już aparat 3 lata i jest lepiej ;) w wolnej chwili zapraszam do siebie: http://zzyciawzietexd.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjęcia <3 bobry pomysł
    Obserwuję ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Jejciu, jak ja się boję o ludzi podczas operacji :D
    Dobrze, że wszystko się udało!
    Sama mam problem z garbieniem się i krzywym kręgosłupem, ale zawsze rozwalało mnie jak na bilansach zdrowia pisano mi koślawe kolana!
    http://www.wanttobewatched.blogspot.com/
    Wiesz, że cię obserwuję, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne zdjęcia :)
    Bardzo podoba mi się twój blog i na pewno będę tu często zaglądać :)
    Obserwuję :)
    http://messmarii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze, że operacja poszła dobrze! Ślicznie wyglądasz, piękne zdjecia :3
    milego dniaa! thousand-miles-to-heaven.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Great post dear, I hope you visit my blog also. Keep in touch, pls. Best regards from Sarajevo.

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Skolioza to okropna wada.
    Mogłabym prosić o kliki u mnie?
    http://sialalala96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. mEGA bLog !
    zApRaSzAm DO OBSERWACJI ; flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Najważniejsze, że nie czujesz przez to kompleksów i dalej cieszysz się życiem
    Pozdrawiam,Madda
    blog ->klik

    OdpowiedzUsuń
  14. Dobrze, że operacja przebiegła pomyślnie. Dobrze, że nie masz przez to kompleksów, i nie uważam żeby odbierało Ci to uroku :)
    Zapraszam do siebie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Całe szczęście, że wszystko poszło dobrze przy operacji! :) buziaki :*
    mój blog, hooneyyy

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja ostatnio coraz częściej słyszę ze ktoś ma jakieś problemy z kręgosłupem. Ciesze się ze twoja operacja przebiegła pomyślnie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Też mam problem z krzywym kręgosłupem, ale da się z tym żyć. Sytuacja, którą opisalas wygląda bardzo powaznie. Dobrze, że się tym nie zalamujesz i korzystasz z życia tyle ile możesz:) Trzymaj się, pozdrawiam;)
    pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Też mam problem z krzywym kręgosłupem, ale da się z tym żyć. Sytuacja, którą opisalas wygląda bardzo powaznie. Dobrze, że się tym nie zalamujesz i korzystasz z życia tyle ile możesz:) Trzymaj się, pozdrawiam;)
    pauuls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ojejku, skolioza jest straszna. Przykro mi, że musiałaś tyle przeżyć :'c
    Ale tak jak napisałaś... liczy się to, że żyjemy.

    OdpowiedzUsuń
  20. To naprawdę duzy problem :(
    Tak samo jak inne schorzenia kręgosłupa. Ja osobiście zmagam sie z nadmierna lordoza :(


    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Masz rację, to bardzo straszne..
    Trzymaj się, buziaki ♥
    http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  22. Moja siostra ma skoliozę, ale u niej skrzywienie jest mniejsze. Ja zresztą też mam lekką lordozę... takie ''lekko'' krzywe jesteśmy XD

    OdpowiedzUsuń
  23. U mnie też siostra ma skoliozę, ale mniejszą. Jest w Twoim wieku, Cieszę się, że operacja się udała :)))
    by-vanys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Wróciłam!

    http://zasnute.blogspot.com/
    ROZDZIAŁ ÓSMY: „Uciekaj!”

    ZAPRASZAM! Lilits <3

    OdpowiedzUsuń
  25. To jest bardzo temat na topie, niestety, niestety bo szkoda, że tyle ludzi cierpi na to schorzenie. Moja współlokatorka również szykuje się na operację. Ja osobiście też jestem nieco krzywa, ale mój problem nie jest aż tak poważny.
    Niestety tak to już w życiu jest, że nie zawsze dostajemy idealne ciało, organizm tak jakbyśmy sobie tego życzyli, najważniejsze to jednak, żeby tak jak Ty myśleć pozytywnie. ^^ Najważniejsze, że operacja się udała i nic już ci nie zagraża. ^^

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobrze że ci ta operacja pomogła że pomimo bólu nie podałąś sie :)

    OdpowiedzUsuń
  27. zapraszam do mnie:)
    sayhellotonatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. bardzo podoba mi się twoja postawa, mimo wszystko nie poddałaś się, nie jest w 100% normalnie a mimo wszystko to akceptujesz, jeju naprawdę podziwiam cię za to :)

    http://baeionce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. też mam skoliozę, coprawda nie tak dużą, ale w 2 miejscach i w 2 strony :D I jeszcze wadę wzroku <33
    Nie zazdroszczę operacji :< Ale jesteś dzielna :))
    Zapraszam do mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  30. O raju. Da się to jakoś sprawdzić? W sensie czy ma się to schorzenie. Ciesze się, że wszystko się dla ciebie ułożyło! :)

    Zapraszam na konkurs!
    ~ https://oczyoutsidera.blogspot.com/ klik

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja mam skolioze od 10 roku życia i mam nadzieję,że nie będe mieć operacji;c.

    Zapraszam na nowy post :) aleksandraczaja.blogspot.com . będzie mi miło jak przeczytasz i skomentujesz^_^

    OdpowiedzUsuń
  32. Dobrze, że ta operacja Ci pomogła. Rzeczywiście, to dość popularne schorzenie wśród młodzieży.

    Pozdrawiam, I am Angelika - klik!

    OdpowiedzUsuń
  33. O to dobrze ze ci pomogla operacja ;)
    Super zdjecia ;)

    stegofashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo dobrze, że poruszyłaś ten temat :)
    Zapraszam do mnie. Dopiero zaczynam :) skajka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Śliczne zdjęcia kochana :*
    Czekałam na twoje posty. Pozdrawiam! :)
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. hey there my dear :) cool post !its pretty! please keep doing more :)

    Visit my pages if you like and maybe you would like to follow each other? let me know and leave me your links aswell


    My Blog ´suvarnathegolden´
    | Facebook | LOOKBOOK | IG@suvarna_gold |Bloglovin | get free header/button/signatur for your blog

    OdpowiedzUsuń
  37. Też mam skoliozę, ale na szczęście niedużą :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Kurcze to prześwietlenie wygląda całkiem poważnie, cieszę się że pomyślnie przeszłaś operację :)
    http://foxyladyme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Post jak zwykle świetny, a ja wpadłam na chwilę zaprosić Cię na KONKURS na moim blogu. :) Do wygrania świetna, bardzo kreatywna książka! Zerknij, może Ci się spodoba i weźmiesz udział? :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!



    OdpowiedzUsuń
  40. Jesteś śliczną dziewczyna i nieistotne co się dzieje ciesz się każdym dniem!! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  41. Najważniejsze, że czujesz się dobrze w swoim ciele, że operacja się udała, i że możesz uprawiać różne sporty (np. bieganie). Twoja radość i optymizm do życia jest na prawdę super, a zdjęcia przepiękne :) Tak dawno tu nie byłam, cieszę się, że udało mi się wpaść na twojego bloga, na tak piękny post, a nagłówek od razu rzuca się w oczy i świetnie pasuje <3
    malinowynotes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Mimo tego co spotkało Cie w życiu jesteś bardzo miłą osobą, bardzo przyjemnie się na Ciebie patrzy i czyta to co piszesz! Jestem pod wrażeniem tematu który podjęłaś... Choroba o której piszesz jest na prawdę częstym zjawiskiem - co jest smutne...

    Pozdrawiam,
    www.katee-m.blogspot.nl

    OdpowiedzUsuń
  43. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  44. Niestety też znajduje się w tej grupie ludzi którzy mają skoliozę + do tego mam jedną nogę krótszą. Nie wiem jak dokładnie ta przypadłość się nazywa, ale wiem, że nie wymaga jeszcze operacji ani gorsetu. Byłam już kilka razy w szpitalu gdzie mieszkałam przez kilka tygodni. Może się wydawać, że było beznadziejnie, jednak poznałam tam niesamowitych ludzi i spędziłam miło czas :)
    Czuje, że lekko kuleje, jednak tego nie widać z czego bardzo się cieszę, a w domu staram się ćwiczyć od czasu do czasu ;)
    Cieszę się, że Twoja operacja się udała ♥ Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Jeju współczuję Ci, ale dobrze, że operacja się udała :)

    http://seethelifeofthisbetterparties.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo ładne zdjęcia!
    Jesteś niezwykle silną osobą, która mimo wszystko cieszy się życiem i tak powinno być! Jak wiadomo, zawsze mogło być gorzej, więc powinniśmy cieszyć się i pogodzić z tym, co nas dotknęło.

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  47. Też niestety mam skolioze ;/ Podoba mi się Twoje pozytywne myślenie ;)
    Zapraszam loveetheworld94.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  48. Ja również niestety mam skoliozę, a do tego jedną nogę krótszą. Na szczęście nie jest tak źle, że potrzebna byłaby operacja, oczywiście proponowano mi ją, jednak bez niej ta przypadłość się nie pogłębi, a po niej nie ma 100% pewności, że będę chodzić, także wolę nie ryzykować i starać się przezwyciężyć tą przypadłość ćwiczeniami. Skoro nic nie grozi mi gdy nie zdecyduję się na tę operację, to tak jakbym robiła operację plastyczną. Ćwiczę ostatnio bardzo często, na szczęście nie kuleję i mam nadzieję, że z dnia na dzień będą coraz bardziej widoczne efekty :))
    Cudownie, że operacja się udała! :* Piękne zdjęcia ♥
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  49. Na szczęście nie mam skoliozy ani innego skrzywienia kręgosłupa, przynajmniej niestwierdzonego przez lekarzy, bo gdyby o mnie chodziło przypisałabym sobie lordoze i skoliozę. Jednak nie widzę powodu do niepokoju, pewnie po prostu nie umiem się wyprostować.
    Jeśli chodzi o problemy ze skoliozą to wiem jakie są od mojej koleżanki. Też cierpi na tą przypadłość, tylko,że w jej przypadku ortopedzi mówili różnie. Raz,że jej potrzebna operacja, innym razem,że nie. Bardzo nie chciała być operowana, ani nosić gorsetu. W rezultacie zarówno jedno jak i drugie ja ominęło. Przez pewien okres czasu nosiła ortezę, po której ja podobno bardzo bolały plecy i nie mogła nosić ciężkich rzeczy (albo połowy książek nie nosiła do szkoły albo drukowała sobie poszczególne strony na drukarce laserowej).
    Najważniejsze,że czujesz się dobrze i operacja się udała!

    OdpowiedzUsuń
  50. Niecały rok temu wykryto u mnie właśnie skoliozę, jednak nie dużą. Czasami boli mnie kręgosłup, cały czas staram się mieć dobrą postawę ;)
    http://przygody-mileny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  51. też mam skoliozę, ale na szczęście nie tak dużą i mam nadzieję, że się to nie pogorszy :(
    blog: optymistka. | konkurs u mnie ♡

    OdpowiedzUsuń
  52. Ważne, że cieszysz się życiemi i jesteś mega pozytywną osobą :). Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  53. Genialny blog <3
    Obserwuje
    Zapraszam do mnie :)
    http://goldenangelxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  54. Witam o czy mowa, znam to niestety. To częsty problem jak się okazuje.
    poklikasz u mnie?

    http://fashionelja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  55. Również mam skoliozę, niby się u mnie to już prawie unormowało, bo nie rosnę i ani się nie polepszy, ani nie pogorszy, więc...
    Brawo, dobry wpis i gratuluję nastawienia! :)

    Pozdrawiam, Justlyjass.

    OdpowiedzUsuń
  56. Dziekuje kochana ze dalas mojego bloga jestes cudowna! :*
    Masakra automatycznie sie wyprostowalam jak zobaczylam twoj kregoslup! Jestes taka cudowna a taka rzecz cie spotkala :/ . Dobrze jednak, ze teraz jest wszystko w porzadku!... no moze masz male problemy zeby latac samolotami ale to tam zaswiadczenie i lecisz :) Piekne zdjecia jak zawsze! :*

    Versjada (KILK)

    OdpowiedzUsuń
  57. zostałaś nominowana do Liebster Award! :)
    http://nixstaystrong.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  58. świetny blog <3 będę często wpadać :* ja dopiero zaczynam, zapraszam do siebie: http://olabugaj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  59. Szkoda że to cię spotkało,ale jeśli będziesz do tego pozytywnie nastawiona będzie lepiej.Blizna pozostanie,ale ważne że operacja się udała ! C:
    zαρяαszαм C:
    kimberly-lifee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  60. Też mam problem z plecami :/. Jak byłam mała spadłam z dachu z garażu i od tej pory mam problem z plecami ;/

    NOWY POST!  ZAPRASZAM!
    Komentarze mile widziane!
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  61. faktycznie, jest to bardzo poważny problem, właśnie moja siostra zaczyna robić badania, żeby zdiagnozować co ma nie tak z kręgosłupem. i bardzo dobrze, że mówisz i piszesz o tym głośno, bo warto zwracać uwagę na ten problem. :) a na zdjęciach wyglądasz przepięknie. ;))
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  62. Dobrze, że miałaś taką operację. Wiele moich koleżanek zmaga się ze skoliozami, nie mogą wykonywać podstawowych czynności i ćwiczeń, bardzo im tego współczuję. Muszą jeździć do szpitali itp. Ja staram się dbać o mój kręgosłup, jest ( jak stwierdził lekarz ) "zbyt" prosty hah :D
    Śliczne zdjęcia <3

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie,
    www.megmyfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  63. Współczuję, ale cieszę się, że jest już lepiej ;)

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  64. Dobrze, że operacja się powiodła. Śliczne zdjęcia, w fajnym miejscu. Trzymaj się :*
    U mnie nowy post, zapraszam

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  65. Już lepiej? Cieszę się! :))))))
    Klaadia-klaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  66. Ja też mam skoliozę, ale a moje szczęście nie potrzebuję operacji :) Na pewno ciężko Ci jest, ale całym serduszkiem jestem z Tobą :c

    OdpowiedzUsuń
  67. Ja nie znam nikogo kto ma skoliozę, ale współczuję ci że musiałaś przechodzic przez to :(

    http://dailx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  68. Ja na szczęście nie mam tego ale mam nadzieję że teraz będzie u Ciebie wszystko dobrze :)

    Zapraszam Cię do siebie na konkurs.Do wygrania książka "ABC Mojego Stylu" ! :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  69. Naprawdę świetny blog ;)
    Zapraszam do mnie niesmialavicki.blogspot.com
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  70. Ja też mam lekką skoliozę:((( Zdrowia życzę !:*
    Poklikałabyś u mnie w linki w ostatnim poście?:) Będę ci bardzo wdzięczna:*
    Może wspólna obserwacja? Daj znać, a na pewno się odwdzięczę:*

    http://ola-banaczyk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  71. Ale dobrze, że już jesteś po operacji!
    A wyglądasz na prawdę prześlicznie :)
    dreams-lunatyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  72. nie lubię zbytnio postów o tematyce biologicznej, ale w Twoim przypadku post mi się spodobał bo mówił o twoich doświadczeniach i o tym co przeżyłaś natomiast na innych blogach jak widzę post o skoliozie czy innym skrzywieniu to mnie krew zalewa bo są tam wypisane tylko regułki i nic więcej, a przecież każdy uczy się o tym na biologii :/ Fajnie, że napisałaś o swoim doświadczeniu i chorobie bo to dodaje do bloga dużą cząstkę Ciebie, a blogi właśnie powinny być odzwierciedleniem autora :) Dobrze, że już przeszłaś operację, życzę Ci szybkiego powrotu do zdrowia i szczęśliwej dalszej drogi ;)
    introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  73. Cieszę się, że operacja się udała :)
    I w dodatku tak zarażasz optymizmem- super! :)

    www.chichrok.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  74. Cieszę się, że operacja się udała i wszystko jest dobrze, piękne zdjęcia!

    Zapraszam do mnie
    another-view-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  75. Dziękuję Ci za komentarz pod ostatnim postem! Zachęcam do obserwacji byłabym wdzięczna! :) ♥
    http://lovelysoophie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  76. swietne te zdjecia w polu kukurudzy, ciesze sie ze wszystko jest u ciebie dobrze :)

    natalia-naaatalia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  77. Zdjęcia są świetne! Jestem pełna podziwu w stosunku do Ciebie! <3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  78. Piszę znowu by powiedzieć, że u mnie nowa :)) Zebrało mnie na przemyślenia ojj
    www.aleksandraczaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  79. Oh. Wow, aż sie wyprostowałam na krześle! Powodzenia :)

    ♥ Diana Ashe KLIK! ♥

    OdpowiedzUsuń
  80. świetnie wyglądasz! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  81. Cudowny post, nic nie może stanąć nam na drodze!
    Doceniasz życie mimo tego, że trochę cię pokarało, gratuluję - nie każdemu uda się osiągnąć taki efekt!
    Trzymaj się ♥♥♥
    wyzywka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  82. Piękny blog! :)
    Obserwuję i liczę na to samo
    Zapraszam: olalyzinskaphotography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  83. Zazdroszczę Ci tego optymizmu ;) Będę wpadać częściej.

    http://monikakurek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  84. Super post!

    http://kosmetyczka-usmiechu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  85. Najważniejsze, że operacja się udała! :)
    http://nikolaobecna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  86. Piękne zdjęcia. jestes bardzo pozytywna osobą ♥
    zapraszam do mnie http://monikakurek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  87. I dlatego trzeba się propagować!
    Czekam na jakis nowy poscik u Ciebie! :*


    http://mikijiu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  88. tez nosilam gorset kiepska sprawa jednak skoliozy nie mam, tylko lordoze, ktorej nabawilam sie wlasnie dzieki temu gorsetowi jewetta {chyba tak sie nazywal} mialam wypadek dwa kregi pokiereszowane jeden zlamany dzieki Bogu, jestem jeszcze pelnosprawna chociaz plecy ciagle bola :{
    jednak ciesze sie, ze nie utracilam sprawnosci, zyje i mam sie dobrze!
    super, ze ty tez cieszysz sie z zycia, chociaz juz niektorych rzeczy nie zrobisz {np nie zostaniesz biegaczem jak wspomnialas}
    patrz na pozytywy!
    buziaaki
    szarpana - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  89. I bardzo dobrze, że cieszysz się życiem oraz operacja się udała, jesteś naprawdę dzielna :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  90. Dobrze, że operacja się powiodła, najważniejsze to doceniać to co się ma, super, że próbujesz biegać :) Śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  91. najważniejsze, że jest dużo lepiej! dobrze że możesz wrócić do biegania ;)
    pozdrawiam cieplutko :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  92. Najważniejsze, że jest lepiej! ;)
    xoxo // mój blog

    OdpowiedzUsuń
  93. super! :)
    zapraszam do mnie: sayhellotonatt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  94. Piękne zdjęcia! Cudownie, że operacja się udała. Skolioza faktycznie spotyka wiele osób.
    Mogłabym Cię poprosić o poklikanie w linki u mnie?
    http://just-do-one-step.blogspot.com/2015/08/desslink-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  95. świetny blog, bardzo ładnie piszesz ;) Pozdrawiam mogłabyś poklikać w linki ? bardzo mi zależy ! :)

    NOWA NOTKA

    OdpowiedzUsuń
  96. Udanego wieczoru, moja droga :)

    http://crafty-zone.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  97. Dzieki za mily komentarz u mnie :*
    xoxo // mój blog

    OdpowiedzUsuń
  98. dużo zawsze o tym słyszałam bo miałam koleżanki ze skoliozą ale jakoś nigdy nie zdawałam sobie sprawy, że można mieć aż tak krzywy kręgosłup :O Najgorsze, że ma to aż tak dużo osób teraz, naprawdę, ale dobrze, że można coś z tym robić choć operacja prostowania kręgosłupa brzmi jak dla mnie trochę strasznie

    vanillia96.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  99. Ja też mam skoliozę dosyć pogłębioną, ale nie aż tak, jak Ty miałaś.. Okropny ból pewnie, jak ja już biorę silne leki przeciwbólowe... Dziękuję za komentarz :)

    http://bystka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  100. moja koleżanka też miała skoliozę i operację. Są przeróżne okropieństwa i ból, ale najważniejsze w tym wszystkim to, że potrafisz między tym wszystkim znaleźć radość :)
    dziewczynawrozowychokularach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  101. Ja mam ale tylko lekką skoliozę.
    http://swiatany.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  102. Zostałaś nominowana do LBA!
    Pytania znajdziesz tutaj: http://1000in1blogger.blogspot.com/2015/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  103. Mam skoliozę i dziury w dolnej części kręgosłupa. W sumie mam tyle problemów zdrowotnych, że chyba dlatego nie zwracam uwagi na kręgosłup.. Biedna dużo musiałeś przejść ale teraz może być tylko lepiej :*
    http://blogujzangie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  104. Cieszę się,że jest lepiej:)
    Poklikasz u mnie http://truskawkowyswiat123.blogspot.com/2015/08/nowa-oferta-shein-darmowa-wysyka.html i http://truskawkowyswiat123.blogspot.com/2015/08/zamowienie-dresslink-2.html ?

    OdpowiedzUsuń
  105. Mam nadzieje, ze teraz wszystko jest oki :) Ja na szczęście nic z tych rzeczy nie miałam :)
    Świetne zdjęcia! :)


    ☕ Czarna Kawaa, zapraszam również do mnie ☕

    OdpowiedzUsuń
  106. Hej hej ciekawy blog i oryginalne stylizacje:)
    kogoś takiego jak ty warto zaprosić do konkursu na najlepsza stylizacje
    Do wygrania zestaw kosmetyków o wartości ponad 100 zł
    Możesz stac się inspiracja dla innych kobiet które poszukują swojego stylu:)
    Zapraszam link tutaj:
    https://www.facebook.com/In.English.Style.UK/photos/a.880513825371492.1073741828.863811313708410/883876058368602/?type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
  107. Pięknie to napisałaś :)) To naprawdę cudowne, że nie załamujesz się nad taką rzeczą i cieszysz się z tego co masz :D Masz rację - zawsze mogło być gorzej ;))
    Słyszałam o tym skrzywieniu, moja znajoma też ma ten problem a co najgorsze nie leczy tego :(
    Śliczne zdjęcia!

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  108. Bardzo Ci współczuję tej choroby, sama pół życia spędziłam w szpitalach i na chorowaniu, więc wiem co czujesz. Gratuluję siły i pozytywnej energii. Trzymaj się maleńka ! Jesteś śliczną dziewczyną naprawdę ;*

    Obserwuje bez dwóch zdan :*

    p a u l y n n e x - klik!

    OdpowiedzUsuń
  109. Najważniejsze jest dobre nastawienie. :) Trzymaj się! No i... świetnie wyglądasz! :3

    OdpowiedzUsuń